Vi har gjort Köln

Detta bildspel kräver JavaScript.


I strålande solsken och med 18 grader ute anlände vi till Köln. Woow, det här kommer bli en bra kväll i Köln tänkte vi och slängde av oss både långkalsonger och undertröjor. Då Kölns enorma katedral började visa sin siluett kom även den kalla vinden och de mörka molnen. Planen för dagen var Katedralen och ett väskinköp. Jag hade på något sett under vår packning beslutat att lämna min handväska hemma, ett dåligt beslut så idag blev jag tvungen att köpa en ny….oj san….vad trist ;)
Tillsammans med väldigt många andra människor gick vi mot katedralen, fullt av folk ute och många utomhusserveringar. Då öppnade sig de mörka molnen och ösregnet kom. Eftersom vi beslutat att bara ta med barnens regnjackor fick vi stå under tak tills det mesta av regnet avtagit. Katedralen är stor och väldigt mäktig. Jag förstår att det tog 600 år att bygga den. Medan vi beundra katedralen åkte Alexander skridskor genom alla vattenpölar som bildats på stenläggningen. Då vi ville fylla hela vår pott med kulturpoäng gjorde vi även ett besök inne i katedralen.
Efter katedralen hamna vi i shoppingstråket och mina ögon började gnista och känslan ”jag måste shoppa loss” kom över mig, men den försvann lika fort då Alexander drog hårt i min arm och var påväg åt något annat håll. Jag fick i varje fall min väska och ett paraply.
Sittning på utomhus servering uteblev och kvällen avslutades med korv & öl på båten, denna kväll bjöd även på en alkoholfri öl ;)
Det bästa med denna söndag var att den började med att jag fick mig en löptur, min första på 4 veckor. Jag njöt i fulla drag då jag for förbi på kajen och andades in den härliga doften av syren. Skönt känna pulsen gå upp och svetten rinna. Skönt få sig en liten endorfin kick. Det här måste göras mera kände min kropp, kanske är det möjligt nu då det finns både vatten & dusch i de flesta marinor vi besöker.
Ha en härlig söndag. Vi plöjer vidare i Rheins åker och hoppas nå Koblenz och Mosel imorgon kväll. Frågan vi fortsätter att ställa är, var är våren…..+8 grader är inte Ok i mitten av april;)

One response to “Vi har gjort Köln

  • Bo Jogheden

    Hej på Er !
    Lycka till på äventyret önskar Bosse från Musköberget !
    När Ni kommer till Koblenz ,blicka upp mot Festung Ehrenbreitstein. Där uppträdde jag med Livgardets Musketerarkår en 30gradig sommardag i slutet på 90-talet.
    Hoppas Ni snart får del av värmen också !

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

